Dé nieuwe generatie die de arbeidsmarkt gaat veroveren! Ze zijn opgegroeid in een wereld vol online en offline prikkels, en waarin crises de norm lijken. Van woningcrisis tot financiële crisis, van een pandemie tot zorgen over het klimaat. De wereld voelt voor hen onzeker, wat hen een onverwacht pragmatische generatie maakt. Ze gaan in zowel studie- als baankeuze voor verstandige en zekere keuzes. Baanzekerheid staat dan ook hoog op hun prioriteitenlijstje. Samenwerken met anderen is voor hen vanzelfsprekend, dus inclusiviteit en diversiteit zijn belangrijk voor deze generatie. Hun aandachtspanne mag dan wel kort zijn, ze kunnen multitasken als de beste. Niet gek als alles snel, sneller, snelst moet gebeuren! Hun digitale DNA maakt dat ze nieuwe technologische ontwikkelingen als eerste signaleren en eigen maken. Hun leven als early adopters begon als kind, en hun aanpassingsvermogen heeft zich flink ontwikkeld. Essentieel voor een future-proof organisatie dus!
En hierna? Generatie Alpha! Deze generatie vind je nog niet op de werkvloer, maar voor je het weet is het zo ver. Wat zijn de verwachtingen voor deze generatie? Lees meer in dit artikel.