SUSA flexibel studentenwerk aan de slag bij Menzis

19 augustus 2019 Leestijd: 2 minuten

SUSA flexibel studentenwerk is een driejarige samenwerking aangegaan met Menzis. De zorgverzekeraar was op zoek naar extra flexibiliteit voor de afdeling Service. SUSA vervult die behoefte sinds 1 mei jongstleden.

SUSA en Menzis gaan 3 jarige samenwerking aan

Menzis

SUSA en Menzis bleken een match bij een tendertraject van de zorgverzekeraar. “We hebben gepitcht voor het flexperceel, dat was ons op het lijf geschreven”, vertelt Evi Rozendal, Business Consultant bij SUSA. “Wij vangen de pieken en dalen op: in rustige periodes heeft Menzis gemiddeld 350 uur per week extra mankracht in het servicecentrum nodig, in de drukke periodes groeit dat naar 1500 uur.” Kwaliteit en klantgerichtheid zijn Menzis’ grootste behoeften en dat vereist flexibele inzet. Daarom adviseerde SUSA zijn poolconcept met een dedicated team van hoogopgeleide studenten. Sigrid Zeilstra, operationeel manager Service bij Menzis: “Voor ons werkt dat poolconcept heel goed. We kunnen gemakkelijk op- en afschalen en hebben geen omkijken naar randzaken als verzuim.”

Passend

Menzis heeft als coöperatie geen winstoogmerk en dat is precies wat de organisatie kenmerkt. Ze hechten aan goede, voor iedereen betaalbare en toegankelijke zorg en zetten de mens voorop. Zeilstra denkt dat SUSA goed op die missie en visie aansluit: “Het principe van SUSA past bij ons, het is geen blik met studenten dat willekeurig wordt opengetrokken. Ze zetten de betreffende organisatie echt in de markt voor de student.”

Een baan op de afdeling Service van Menzis vergt een bijzondere set aan skills, aldus Zeilstra. “We hebben vooral medewerkers nodig die goed kunnen luisteren en signalen kunnen opvangen. Je voert gesprekken met mensen over persoonlijke zaken zoals hun ziekte.” Kwaliteit leveren betekent in het geval van Menzis dat de student zich goed kan inleven en de klant op een persoonlijke manier benadert, geeft Rozendal aan. “Voor onze studenten houden we vast aan de eisen die ook de vaste medewerkers van Menzis moeten hebben: verantwoordelijkheidsgevoel, sociale en communicatieve vaardigheden en empathisch vermogen. Wij werken bovendien enkel met hbo- en wo-studenten die de stof in de trainingen snel tot zich nemen.”

Vertrouwen

De samenwerking is goed begonnen vertelt Zeilstra. “Wat ik zo mooi vind, is dat SUSA goed voor ogen heeft welk profiel we zoeken, welk type mens bij onze dienstverlening past. Door het slimme reservesysteem van SUSA zijn de eerste klassen helemaal gevuld. Bovendien is het slagingspercentage van de SUSA-studenten voor de benodigde Wft 100%. Een goed begin van de samenwerking. Dat geeft vertrouwen.”