Een vaste medewerker werkt gemiddeld 30 uur per week; een student 12 uur per week. Weet wel, studenten ervaren vaak voor het eerst hoe het is om te werken bij een groot bedrijf. We behandelen ze op dezelfde manier als vaste medewerkers, bieden talentprogramma’s aan en doen veel aan vitaliteit. Voor het vak van klantcontactadviseur leiden we ze in enkele weken op, waarbij ze het certificaat WFT Zorg moeten behalen. De klassen zijn altijd 100 procent gevuld. Wel zo efficiënt. Daar zorgen we samen met SUSA voor.
Ze krijgen een buddy, worden gecoacht op basis van hun persoonlijke leercurve, waarop we trainen op nieuwe skills. Ze moeten kennis hebben van alle vormen van zorg die verkrijgbaar zijn. Na een aantal maanden zijn ze volledig inzetbaar. Van deze investering willen we het liefst zo lang mogelijk de vruchten plukken. Dan denk ik aan 2 tot 3 jaar. Samen met SUSA constateren we de uitdaging van ‘binden en boeien’; de organisatie toont zich daarbij een echte gesprekspartner.