American Express had voor de samenwerking met SUSA nauwelijks ervaring met de studentendoelgroep. Wat Customer Service Leader Mary-Ann Visser en Teamleder Derya Eren opvalt, is dat de juiste balans tussen de bijbaan en studie essentieel is voor succes. Derya benadrukt: “Bij American Express zijn we continue in beweging en zijn we gewend om in te spelen op interne en externe veranderingen. Daarnaast is wisselwerking in een samenwerking belangrijk. We hebben elkaar nodig en dus moeten we elkaar helpen.” De samenwerking begint hierin met de inrichting van een passende en flexibele werving, onboarding en training.
American Express is niet bang om te leren door dingen te proberen en gewoon te doen. Mary-Ann geeft aan: “Het leuke aan deze periode is dat je ongelofelijk veel leert buiten het feit dat je de persoonlijke interactie verschrikkelijk mist.” Inmiddels heeft iedereen, ook de student, een goede balans gevonden. Studenten zij in no-time opgeleid omdat ‘studenten gewend zijn om te studeren’.
De SUSA-studenten van de eerste instroomgroep zijn inmiddels opgeleid tot volwaardig Customer Care Professional (CCP), waardoor zij volledige ondersteuning bieden aan het team. De studenten worden flexibel door SUSA ingepland op de momenten waarop ze daadwerkelijk benodigd zijn. Hierdoor is de afdeling wendbaar en wordt er ingespeeld op het werkaanbod.