Sunweb had moeite om de bezetting van hun klantenservice elke dag rond te krijgen, terwijl de zomerpiek nog moest komen. Dat vergde een operatie op tempo! Binnen twee weken werden er genoeg SUSA-studenten geworven om dit personeelstekort voor de rest van de zomer op te lossen. Ontdek hoe deze samenwerking Sunweb's klantenserviceteam heeft versterkt en het verschil maakte voor reizigers.
Sunweb, een van de grootste aanbieders van zon- en skivakanties in Europa, stond voor een uitdaging: door de zomerpiek moest worden opgeschaald, maar er was al een brandend personeelstekort. De krappe arbeidsmarkt maakte het lastig om snel genoeg voldoende personeel te vinden. Ondertussen werd de werkdruk voor het klantenserviceteam steeds hoger door een toenemende stroom aan vragen en verzoeken, wat de efficiëntie en klanttevredenheid onder druk zette. Sunweb moest snel handelen om de werkdruk te verlagen en de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen. De uitdaging was dan ook om op korte termijn het reguliere personeel aan te vullen in een krappe arbeidsmarkt.
Bij SUSA zetten we onze jarenlange expertise in om de juiste en gemotiveerde SUSA-studenten te matchen met Sunweb. We weten dat hoogopgeleide hbo- en wo-studenten slim en snel van begrip zijn, waardoor ze binnen één trainingsweek klaargestoomd konden worden voor klantcontacttaken. Deze flexibiliteit maakte de studenten een waardevolle aanvulling op het vaste team. Dankzij de continue en flexibele inzetbaarheid van de SUSA-studenten kon Sunweb efficiënt inspelen op zowel pieken als dalen, wat leidde tot een hogere efficiëntie en tevredenheid onder zowel klanten als medewerkers.
Om het maximale uit werken met studenten te halen is het van belang dat ze op de juiste plek en voor de juiste taken binnen Sunweb worden ingezet. Bij het bepalen van deze plek kijken we hoe studenten passen binnen de bedrijfsvoering van Sunweb. Zo bleek het KCC dé perfecte plek te zijn voor SUSA-studenten. Door hun empathie, klantgerichtheid en betrouwbaarheid laten studenten zien uitstekend in staat te zijn zelfstandig klantvragen af te handelen. Dit draagt niet alleen bij aan een efficiënte werkomgeving, maar ook aan een betere klantbeleving.
Bij Sunweb werken studenten die binnen het profiel Student&Klantcontact passen. Deze studenten zijn o.a. empathisch, klantgericht, sociaal, efficiënt en hebben goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Hun werkzaamheden zijn het beantwoorden van klantvragen via diverse kanalen, het noteren van data en het bijhouden van klantgegevens. Deze studenten zijn 8-16 uur per week beschikbaar. Lees hier meer over het profiel Student&Klantenservice.
SUSA’s missie is om te zorgen dat studenten flexibel kunnen werken, en dat regelen we in vele vormen! Sunweb maakt dan ook gebruik van ons unieke Poolconcept om flexibel in te spelen op de verschillende behoeften van regulier personeel. Dankzij de grote pool van hoogopgeleide en flexibele studenten kan Sunweb op elk gewenst moment en binnen no-time eenvoudig op- en afschalen. Lees hier meer over het Poolconcept.
Wanneer jij studenten nodig hebt voor een piekperiode, zorgen wij dat ze er zijn. Of dat nu binnen enkele maanden of al binnen twee weken is: SUSA-studenten zijn flexibel, leergierig en snel inzetbaar, waardoor ze op elk moment kunnen worden ingezet bij Sunweb. Deze enthousiaste studenten staan altijd klaar om extra diensten op te pakken zodra de vraag stijgt. Zo zorgt SUSA ervoor dat Sunweb altijd beschikt over de juiste bezetting tijdens de zomerpiek, zodat de klanttevredenheid hoog blijft.
Head of Customer Care bij Sunweb Group
Benieuwd hoe de samenwerking tussen SUSA en Sunweb tot stand is gekomen? En hoe onze flexibele studenten binnen twee weken een waardevolle aanvulling vormen op het bestaande team?
Download de SUSA & Sunweb case door het onderstaande formulier in te vullen. Je ontvangt de case per e-mail.