Jouw visitekaartje op LinkedIn
Jouw LinkedIn-profiel bestaat uit verschillende onderdelen en begint met een korte samenvatting over jou. Zie het bovenste gedeelte van jouw profiel als een visitekaartje waarmee je de eerste indruk kunt maken op Recruiters. Eén van de eerste zaken die mensen op LinkedIn van jou zien, is jouw professional headline. So make it a good one!
Waar moet je op letten?
- Wanneer je nog studeert, is het interessant om in je titel je studie te vermelden. Bijvoorbeeld: Student Communicatie. Hierbij kun je een eventuele specialisatie vermelden;
- Wanneer je daarnaast een bijbaan hebt, kun je deze ook vermelden. Je titel wordt dan: Student Communicatie & Marketing Assistent bij SUSA studenten uitzendbureau;
- Let erop dat je niet meer dan 120 tekens kunt gebruiken in jouw headline.
Daarnaast springt jouw profielfoto natuurlijk direct in het oog. Zorg voor een zakelijke profielfoto van goede kwaliteit. Vakantiefoto’s, foto’s met je vrienden of een borrelfoto zijn niet professioneel. Hoe maak je nou gemakkelijk een professionele foto?
- Trek nette kleding aan;
- Ga voor een witte muur staan en zorg voor goed licht;
- Kijk in de camera en lach vriendelijk. Deze foto is de eerste indruk die je achterlaat;
- Maak een selfie waarbij je ervoor zorgt dat je tot en met je schouders in beeld bent. Je foto moet dus niet verraden dat het een selfie is. Lukt het je niet om een goede selfie te maken, vraag dan de hulp van een vriend(in) of huisgenoot;
- Zorg dat de foto niet groter is dan vier mb en dat het de juiste resolutie heeft voor LinkedIn. Foto’s die op LinkedIn worden getoond, zijn 200 bij 200 pixels groot.
Op een visitekaartje staan natuurlijk ook altijd je contactgegevens. Deze gegevens kun je toevoegen via de grijze knop 'Contact Info'. Hier kun je je e-mailadres, telefoonnummer, adres, twitteraccount en website toevoegen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een persoonlijke URL te maken. Klik daarvoor op het tandwiel-symbool naast de URL onder jouw visitekaartje. Je komt dan op een nieuwe pagina, waar je jouw URL kunt aanpassen.