Een groene toekomst: Zo dragen zij een steentje bij

3 februari 2022 Leestijd: 4 minuten

Een groene toekomst. Daar wilden Jordy, Rianne en Anastasia zich graag hard voor maken. Zo zijn ze via SUSA aan de slag gegaan bij Greenchoice, waar ze nu nog steeds met plezier werken. Benieuwd wat zij het leukste vinden aan hun bijbaan? Lees hier meer over hun ervaringen!

 

Rianne Pieffers

Waarom ben je bij Greenchoice gaan werken?

Jordy: Er zijn een paar dingen die me heel erg aanspraken. Sowieso de duurzaamheid, dat vind ik heel belangrijk. Ik vond het super leuk dat het een Rotterdams bedrijf is. Ik heb zelf altijd heel mijn leven in Rotterdam gewoond, dus dit is perfect.

 

Anastasia: Ik wilde ergens werken waar ik zelf volledig achter zou staan. Greenchoice is een hele groene leverancier, dus daarom is de keuze gevallen om bij Greenchoice te gaan werken. Ik had alleen helemaal geen ervaring met klantenservice, maar het leek me toch hartstikke leuk. En wat ook wel vaak naar voren kwam in vacatures is dat het een jong bedrijf is. Er werken relatief veel jonge mensen en dat vind ik toch wel belangrijk. Dus daarom Greenchoice!

Je hebt super veel verschillende werkzaamheden, maar wat vind je hier het leukste aan?

Rianne: Ten eerste zijn de werkzaamheden divers, maar ook heel erg uitdagend. Het wordt eigenlijk nooit saai. Dat is iets wat ik zelf wel heel erg leuk vind: dat je naast je studie niet de hele dag achter de kassa zit, maar ook met je brein aan het werk bent.

 

Anastasia: En ik vind het ook leuk dat je mensen te spreken krijgt waar je normaliter misschien niet heel snel mee in aanraking zou komen. Dus je spreekt echt alle lagen uit de samenleving, want iedereen moet natuurlijk een energieleverancier hebben. 

Het geeft me heel veel energie als ik echt een verschil voor iemand kan maken.
Anastasia

Klantenservice medewerker Greenchoice

Wat vind jij belangrijk in je bijbaan bij Greenchoice?

Jordy: Waar je bij een ander bedrijf misschien een leuk product kan aansmeren, is het hier echt een essentiële levensbehoefte. Iedereen heeft een energieleverancier, ook de mensen die er niks vanaf weten. En die zitten dan toch met vragen. Het verduidelijken van soms hele lastige dingen vind ik wel het belangrijkste van het werk wat ik doe.

 

Anastasia: Ik vind het belangrijk dat ik de klant kan helpen en op een bepaalde manier toch een verschil kan maken. Want wat voor mij als student als relatief iets kleins lijkt, kan voor iemand anders toch een heel groot verschil maken. En dat maakt dat dit wel dankbaar werk is.

Van de verschillende gesprekken en werkzaamheden leer je vast heel veel. Wat is een vaardigheid die je hebt ontwikkeld?

Rianne: Als je telefoonangst hebt, kom je daar zeker vanaf door een telefoonbaan te nemen. Iets wat misschien in eerste instantie heel eng is. Dus dat is wel een vaardigheid die ik heb ontwikkeld. Maar daarnaast ben je ook veel bezig via de mail en via WhatsApp. Iets wat ik daarin heel nuttig vind, is dat je actief leert te schrijven. Dus je leert heel kort en bondig je boodschap over te brengen. Dat is nuttig binnen dit werk, maar ook op andere plekken.

Wat vind je het leukste aan de sfeer bij Greenchoice?

Rianne: Je werkt bij een studententeam en dat is een super divers team, dus iedereen doet wel wat anders. Veel mensen komen ook uit verschillende richtingen. Maar wat ik het belangrijkste vind, is dat iedereen gewoon heel gezellig is en open. En ook als je nieuw bent er net binnen komt, staat iedereen klaar om je te helpen. Dus het is fijn als je vragen hebt die met werk te maken hebben, maar ook daarbuiten is het contact gewoon goed.

 

Anastasia: En nu is het bijvoorbeeld thuis, maar als je op kantoor bent, kun je zo even langs andere afdelingen lopen als je ergens niet helemaal uitkomt of als je een lastige case hebt. En dat gaat ook best makkelijk, dus dat maakt het heel fijn.

Waarvan krijg jij energie?

Anastasia: Als ik echt een verschil voor iemand kan maken. Dus als iemand echt een moeilijk probleem heeft en je duikt er goed in en je bent er even mee bezig; dat je dan toch dat goede nieuws aan een klant mag brengen. Dat geeft me heel veel energie als ik dan een klant of zelfs een gezin echt heb geholpen.

 

Jordy: En als de klant vervolgens zegt ‘ik voelde me echt slecht erover, maar je hebt mijn dag gemaakt, ik kan weer met een gerust gevoel naar bed vanavond’, dan krijg ik ook weer een glimlach op mijn gezicht.