Zomerwerving SOS: 50 FTE in 4 weken

24 juli 2024 Leestijd: 4 minuten
SUSA Fotografie 2022 Lowres 84

De zomer is voor veel organisaties elk jaar weer een uitdaging. Je vaste personeel wil graag op een welverdiende vakantie, terwijl het werk gewoon doorgaat of zelfs een piek ervaart. Hoe zorg je ervoor dat de medewerkers die thuisblijven niet overwerkt raken en je klanten niet eindeloos luisteren naar het muziekje in de wachtrij? SOS International doet dat met een SUSA Zomerpool!

De uitdaging van SOS International

SOS International is de grootste onafhankelijk alarmcentrale van Nederland. Waar je ook bent, SOS zorgt ervoor dat jij de juiste hulp op het juiste moment krijgt. Als alarmcentrale is de zomervakantie altijd een extra drukke periode voor SOS. Dagelijks helpen ze verzekerden met problemen op reis. Deze vakantiepiekmaakteen extra flexibele schil voor SOS noodzakelijk. Door onze langdurige en succesvolle samenwerking met SOS, kwamen ze ook voor dit zomerproject bij SUSA terecht.

SOS Zomerproject

Voor dit project zocht SOS versterking in drie rollen: Personenhulpverlener, Mobiliteitshulpverlener en Hulpverlener Customer Care. De studenten die de afdelingen personenhulp en mobiliteitshulp versterken, krijgen te maken met alle reizigers die tijdens hun vakantie in te maken krijgen met een vervelende situatie. Zij worden gebeld door reizigers die op hun vakantieadres (personenhulpverlener) of onderweg (mobiliteitshulpverlener) te maken krijgen met pech, ziekte, een ongeval of andere problemen. De studenten die als Hulpverlener Customer Care aan de slag zijn gegaan, behandelen problemen of schade aan huurwoningen..

 

Student& redder in nood voor SOS

Omdat de studenten bij SOS met allerlei verschillende problemen te maken krijgen, zijn zij de ultieme redders in nood voor iedereen die ze aan de lijn krijgen. Of het nu gaat om pech onderweg, een gebroken been op vakantie of een lekkage in huis, de SUSAstudenten aan de telefoon lossen het op. Daarom zijn de studenten die we voor SOS geselecteerd hebben:

  • Empathisch & super sociaal: de studenten krijgen in deze functie te maken met mensen die tijdens hun vakantie te maken krijgen met een vervelende situatie. Ze zijn soms emotioneel en willen graag geholpen worden. Onze sociale en empathische studenten stellen de reizigers niet alleen gerust, ze bieden ook een luisterend oor. Ze snappen hoe vervelend de situatie is en doen er alles aan om de beller zo goed mogelijk te helpen.

     

  • Snelle schakel: de reizigers willen graag snel hulp zodat ze hun vakantie weer kunnen voortzetten. Daarom zijn de studenten bij SOS megasnelle schakels. Ze deinzen nergens voor terug en zijn goed in staat de klanten zo goed en snel mogelijk te helpen. Hierdoor kunnen reizigers binnen no time weer van hun droomvakantie genieten.

     

  • Zelfstandig & verantwoordelijk: de studenten werken tijdens dit zomerproject volledig vanuit huis. Daarom is het superbelangrijk dat ze goed in staat zijn zelfstandig hun cases op te lossen. Ook hun verantwoordelijkheidsgevoel wordt in deze functie op de proef gesteld: een groot deel van de training en e-learnings doen de studenten vanuit huis. Gelukkig laten de studenten bij SOS zien dat ze hier echt in uitblinken.

     

Dankzij de samenwerking met SUSA kunnen we met een gerust hart de zomer tegemoet zien. De studenten zijn goed getraind en klaar om onze klanten goed te woord te staan.
- Michaja Mulder

Client Teammanager SO

De SUSA-aanpak

Om de vakantie van alle verzekerden te kunnen redden, hebben we de perfecte studenten nodig die in staat zijn de bellers snel te kunnen helpen. Hoe hebben we ervoor gezorgd dat we de beste redders in nood in de lijn krijgen?

Studentproof werving

Om de beste studenten aan te trekken, is een 100% studentproof werving noodzakelijk. Samen met SOS hebben we het perfecte studentenprofiel met bijpassende wervingsvoorwaarden opgesteld. Niet alleen kunnen de studenten 16 tot 40 uur per week werken, de tijden zijn heel flexibel in te richten door de 24/7 openingstijden van SOS. Zo is deze bijbaan volledig in te passen in de zomervakantieplanning van de studenten. Door deze studentproof voorwaarden kregen we meer dan 600 reacties op de drie verschillende vacatures.

Selectie

Vervolgens was het de taak om uit de vele aanmeldingen de juiste match voor SOS International te vinden, en daar zijn we erg kieskeurig in! We spreken de studenten en vragen ze naar hun motivatie en natuurlijk naar hun beschikbaarheid. We waren voor deze functie op zoek naar studenten die lekker veel uren konden en wilden maken. Omdat de studenten hier te maken krijgen met allerlei reizigers, was ook het aantal talen dat de studenten spreken een belangrijk selectiecriterium.

Onboarding

Voordat de studenten van start konden, hebben we een online kickoff georganiseerd. Tijdens dit welkomstmoment konden de studenten kennismaken met SUSA, namen we de werkafspraken door en was er een mogelijkheid voor het stellen van vragen. Vervolgens ontvingen de studenten een leuke kaart via de post en later het startersmagazine van SOS. Normaal ontvangen de studenten dit allemaal in één welkomstmail, maar de als eerst aangenomen studenten nog even moesten wachten tot de startdatum, hebben we ervoor gekozen dit uit te spreiden. Zo hielden we de studenten enthousiast tot het moment van starten.

Ontzorging

De drukke zomerpiek vraagt veel van de teamleiders bij SOS. SUSA ontzorgt SOS daarom door regelmatig een belronde te doen naar de studenten voor een check in. Onze Consultant studententeams bespreekt met de student hoe het gaat en waar de student eventueel tegenaan loopt. Zo garanderen we dat alle studenten goed op hun plek zitten bij SOS.

Resultaten

Sollicitaties
600+
Vullingsgraad
92,6%
Studenten aangenomen
86
230501 Ludo Kamerling Contactpagina
230501 Ludo Kamerling Contactpagina
Meer weten over SUSA?

Ludo Kamerling

SUSA flexibel studentenwerk
Maliebaan 87
3581 CG Utrecht

 

Plan hier een call, of neem contact op: